Max Jenisch levererar stil till ditt bord

Vad händer när ett av Tysklands mest traditionella företag möter italiensk lyx och flärd? Det vet Max Jenisch AB som förmedlar porslin från varumärket ”Rosenthal meets Versace” till svenska bord.

Max Jenisch har sedan 1923 drivits av familjen Jenisch. Idag är det den tredje generationen som genom Carsten Jenisch förmedlar prydnads-, inrednings- och köksartiklar för det svenska hemmet, med varumärken som Rosenthal och Versace.


Rosenthal Rosenthal är ett av Tysklands äldsta och mest traditionella företag som grundades för över 140 år sedan och fortfarande förser privatpersoner och företagskunder inom hotell- och restaurangbranschen med exklusivt porslin. Innovation och kreativitet genomsyrar hela Rosenthals sortiment och produkterna kännetecknas av exceptionell form, funktion, kvalitet och ett genuint. Genom åren har Rosenthal tilldelats över 500 designpriser.


”Rosenthal meets Versace” Gianni Versace var bland de första som insåg vikten av att skapa ett varumärke utifrån en livsstil i stället för en produkt. Sedan han startade Versace har de därför inte bara varit synonyma med sina kläder, utan snarare en känsla som utgör själva sinnebilden för italiensk lyx och flärd.

1992 startade ett samarbete mellan Versace och Rosenthal under Giannis ledarskap. Han tyckte att Rosenthals koncept passade perfekt till Versaces livsstil. Tillsammans tog de fram porslin som passar lika bra på borden idag som de gjorde för trettio år sedan.


”Rosenthal meets Versace” finns att köpa på NK i Stockholm och Göteborg samt på Nordiska Galleriet i Stockholm, Göteborg och på webben.





13 views0 comments