När värmen och hettan är som mest påtaglig förstår vi att vår hud kan behöva lite extra vård. Några som lätt glömmer att ta hand om sig själva och sin hudvård är männen. Det nya hudvårdsmärket Bigelius Skincare vill ändra på detta.
Det nya skandinaviska hudvårdsmärket Bigelius Skincare har tagits fram av den före detta managementkonsulten Henrik Bigelius, som både vill utmana och utveckla manlig hudvård.
En av krämerna har även en mattande effekt av glansig hy.
I slutet av juni juni släpptes de fyra första produkterna som utgör den allra mest väsentliga basen inom ansiktsvård. En ansiktstvätt, två ansiktskrämer och en ögonkräm. Alla produkter bär en doft med huvudtoner av bergamott och cederträ. Du får en boost och känner dig fräsch både vid applicering och en lång stund efteråt.
FOKUS PÅ KVALITET OCH MÄRKBARA RESULTAT
All produktion och produktutveckling sker i Sverige och har ett starkt fokus på högkvalitativa ingredienser, antioxidanter och teknik som bidrar till märkbara resultat. Produkterna innehåller exempelvis en anti-pollution-formula som skyddar mot luftföroreningar – något som kan ge problem med hyn och speciellt i kombination med värmen. Att hyn påverkades negativt att luftföroreningar var något som Henrik själv fick erfara när han under 2016 bodde och arbetade i Kina. Detta lade sedan grunden för affärsidén. Med sina produkter vill han erbjuda kvalitativ hudvård, men också bidra med att produkterna ska ge en boost för självförtroendet hos användarna.
Utöver de första presenterade produkterna kommer lanseringar till hösten att erbjuda fem mer nytänkande och utmanande produkter, bland annat färgade dagkrämer som än så länge är ovanliga i Sverige i jämförelse med andra delar av världen.
-Min vision är att utmana och utveckla de produkter som idag kallas manlig hudvård. Jag har börjat med basprodukterna och trimmat dem med egenskaper såsom skydd mot orenligheter i luften. Därefter vill vi lägga till en så kallad instant effect-produkt som ger en direkt visuell förskönande effekt, berättar Henrik Bigelius.
Comments